C-logo-invert.png

MEN I VED JO INGENTING OM MIG
HVEM MÅ JEG OVERHOVEDET VÆRE LÆNGERE
PAS NU BARE JERES HETEROHOR ELLER JEG MENER
HVAD ER DET DER ER SÅ TYDELIGT, sig mig det!
SMITTER JEG, gid jeg gjorde
SOM FISSE I LUFTEN
I hvert fald føles det aseksualiserende overhovedet at være i live.
Der kunne gå ild i først juledekorationen, så dugen, og jeg kunne være den eneste, der havde opdaget det og kaste mig i flammerne med vand og våde viskestykker. Eller måske mit ønske om at blive tredjegradsforbrændt for derefter at blive passet på og sørget ordentligt for på et hospital igen handler om at føle sig ’set’ ...

“Da Glenn er fem år og hans lillebror, René, er tre, tager deres far sit eget liv. FARSKIBET er en desperat insisterende fortælling i og om hans fravær. Om to efterladte drenge og deres mor, om to teenagesønner og deres mor, om to voksne brødre og deres mor – alt sammen i lyset af tragedien, der blev til tragedierne, der blev til dette: et sorgfuldt og rasende vidnesbyrd om en familie ødelagt af giftig maskulinitet. En brutal erindringsroman om klasse, køn, vold og svigt.”

Beskrivelse af Glenn Bechs FARSKIBET

Forfatteren Glenn Bech har bidraget med dette udklip af en tekst til Ensomhedens Museum. Glenn Bech udkom med sin debutroman Farskibet i januar 2021. Han er uddannet psykolog fra Aarhus Universitet i 2017, og forfatter fra forfatterskolen 2019.

Du kan læse mere om Farskibet og Glenn Bech her.